SYNNYTYKSESTÄ PALAUTUMINEN

Tiesitkö, että synnytyksestä palautumisen edistämisen voit ja kannattaa aloittaa jo synnytyspäivänä? Raskauden aikaansaamat hormonaalisuuden muutokset jatkuvat kehossasi keskimäärin 12 kk imetyksen loppumisesta herättäen kysymyksiä kuinka toimia.

Tässä valmennuksen kehonhuollollisten harjoituksien ja ravitsemuksellisten ohjeiden avulla saat vastauksia ja apuja edellä mainittuihin kysymyksiin. Lisäksi synnytyksen jälkeiset lempeät ja turvalliset ohjeistukset vatsalihasten ja lantionpohjan kuntouttamiseksi tähtäävät siihen, että kehosi taas tuntuu omalta ja pääset eroon mm. selkäkivuista ja virtsankarkailusta.

Valmentajien yli 20 000 äitihoitokontaktia takaavat sinulle asiantuntevan valmennuksen. Sen avulla nopeutat synnytyksestä palautumistasi ja hyvinvointiasi sekä pääset eroon monista kivuista, säryistä ja ongelmista.

BLACK NOVEMBER TARJOUKSENA
KAIKKI VALMENNUKSET
-50% ALENNUKSESSA 30.11.2022 ASTI

Ainutlaatuinen bonus

Saat 20 min fysioterapeutin henkilökohtaisen verkkovalmennuskonsultaation edistämään hyvinvointiasi fysioterapeutin neuvoin ja ohjeistuksin. Konsultaatio voidaan tehdä esim.puhelinkeskusteluna tai videoohjauksena.

“Tämän videokonsultaation myötä ymmärsin kuinka pitkään raskauden aikainen hormonaalisuus vaikuttaa tekemisiini. Tämä oli ihan parasta, tosi huippujuttu!” Emilia, 5 viikkoa synnytyksen jälkeen

Synnytyksestä palautuminen

Synnytyksestä palautuminen –valmennuksen tavoitteena on terve ja hyvinvoiva ja äiti. Valmennuksen kehonhuollollisilla harjoitteilla, ravitsemuksellisilla neuvoilla ja ohjeilla sekä käytännöllisillä mm. itsehoidon vinkeillä edistät palautumistasi synnytyksen jälkeen.

Keho kuntoon MAMA 3
  • Onko hartiat jumissa?
  • Särkeekö selkää?
  • Kärsitkö virtsankarkailusta?
  • Onko sinulla erkaumaa?
  • Oletko epävarma, miten liikkua tai harjoitella turvallisesti synnytyksen jälkeen?
  • Eikä kehosi tunnu omalta?
  • Miten ravitsemukselliset asiat tulisi ottaa huomioon imetysaikana?

Synnytyksestä palautuminen –valmennus antaa vastauksia kaikkiin edellä mainittuihin ja lukemattomiin muihin kysymyksiin. Valmennus  tarjoaa sinulle erittäin kattavan ja kokonaisvaltaisen tietopaketin palautua synnytyksestä turvallisesti. Tämän mahdollistaa fysioterapeutin tarkoin kuhunkin synnytyksen jälkeisen palautumisen ajankohtaan suunnitellut ohjeistetut videoharjoitteet. Käyttöösi saat myös laillistetun ravitsemusterapeutin ohjeet imetyksenaikaiseen ravitsemukseen, jotka edistävät hyvinvointiasi ja palautumaan synnytyksestä nopeammin. Toteutus on tehty mahdollisimman helpoksi selkein ohjevideoin. 

Synnytyksen jälkeisen ajan harjoitteet on myös jaettu useampaan eri jaksoon, joilla edetään askel askeleelta. Harjoitteet antavat tukea heikoille lihaksille ja venyttävät kireitä lihaksia, jolloin ryhtilihakset vahvistuvat ja selkävaivat vähenevät. Harjoitukset eivät provosoi vaan päinvastoin ennaltaehkäisevät liiallista erkaumaa. Opit hyödyntämään syvien lihasten tukea kaikessa liikunnassa ja arjessasi ja tiedät mihin kiinnittää huomiota raskausaikana arjessasi ja liikunnassasi.

Synnytyksen jälkeen edetään maltilla kevyemmistä harjoitteista vaativampiin kehon viestejä seuraten. Näin saadaan hyvinvoiva keho ja lempeä palautuminen uuteen elämänvaiheeseen tuoreena äitinä. Ennen muuta, tiedät mitä on turvallista tehdä ja miten sekä tiedät mitä sinun kannattaa välttää.

Kun lähdet mukaan Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennukseen, saat itsellesi:

Sekä ainutlaatuisen bonuksen

BONUKSENA saat 20 min fysioterapeutin henkilökohtaisen verkkovalmennuskonsultaation, jossa keskitytään JUURI SINUN raskauden aikaisiin ja/tai synnytyksen jälkeisiin tuki- ja liikuntaelinproblematiikkaan ja ohjeistetaan sinua niiden mukaisesti.

Saat siis etäfysioterapiaa äitiyteesi liittyen maantieteellisestä sijainnistasi riippumatta – aika huippua, eikö?

“Tuntui kuin itsellä olisi ollut oma personal trainer omaa palautumista ohjaamassa. Aivan mahtava lisä tähän verkkovalmennukseen, tykkäsin!” Johanna, 14 viikkoa synnytyksen jälkeen

Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennus

Asiakkaiden kokemuksia

”Harjoitteet olivat yksinkertaisia ja niitä pystyi tekemään heti synnytyksen jälkeen. Tuntui hyvältä liikkua, kun tiesin, että kaikki liikkeet ovat turvallisia.”
Hanna, 4 viikkoa synnytyksen jälkeen

Tämä verkkovalmennus sisältää mm. nämä osiot:

Rentoutus | Keho kuntoon MAMA -valmennus
  • KEHON MUUTOKSET RASKAUDEN AIKANA
    – Asiantuntijan selkeä kuvaus, mitä naisen kehossa tapahtuu raskauden aikana
  • MITÄ ON TÄRKEÄÄ HUOMIOIDA LIIKUNNASSA JA HARJOITTELUSSA RASKAUDEN AIKANA JA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN
  • LANTIONPOHJAN LIHAKSISTON KUNTOA TUKEVIA HARJOITUKSIA JA KEHONHUOLTOA
  • RENTOUTUS-, VENYTYS- JA RYHTIHARJOITUKSIA
Keho kuntoon MAMA -valmennus
  • HARJOITUKSET 0-14 PÄIVÄÄ SYNNYTYKSEN JÄLKEEN
    – Lempeät ohjeet tärkeistä huomioista alussa.
  • HARJOITUKSET 2-8 VIIKKOA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN
    – Kevyttä palautumista ohjatuilla harjoituksilla
  • HARJOITUKSET 2-6 KK SYNNYTYKSEN JÄLKEEN
    – Palautumisen tukemista asteittain lisääntyvällä kuormituksella
Asiakasohjanta | Keho kuntoon MAMA -valmennus
  • EPISIOTOMIA JA SEKTIO
    – Episiotomian tai repeämän hoito, sektiosta parantuminen ja sektioarven käsittely
  • HYÖDYLLISIÄ OHJEITA JA NEUVOJA
    – Vinkkejä nukkumiseen, liitoskipuihin,  imetys- ja kantamisergonomiaan
  • RAVITSEMUS IMETYSAIKANA
    – Miten ravitsemuksella edistät palautumistasi ja lapsesi kasvua ja kehitystä
  • MITEN JATKAA TÄMÄN JÄLKEEN

Näin valmennus toimii:

Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennus on kokonaisvaltainen hyvinvoinnin paketti tukemaan äidin palautumista synnytyksen jälkeen. Valmennus antaa työkaluja ja rohkaisee äitejä harjoittamaan kehoaan. Saat runsaasti tietoa erilaisista pienistä ja isoista asioista, joilla on merkitystä hyvinvointiisi synnytyksestä palautumisessa. Valmennus on jaoteltu selkeästi synnytyksen jälkeisiin eri ajanjaksoihin, joten eteneminen on helppoa. Fysioterapeuttisen lähestymistavan vuoksi tiedät aina, mitä voit ja miten kannattaa eri äitiyden vaiheissa tehdä. Tässä valmennuksessa olet hyvissä käsissä.

Valmennuksen hinta on

NYT VAIN

59,50 € (norm. 119 €)

(30.11.2022 ASTI)

Valmennuksen maksuun käy myös Smartum, Eazybreak, ePassi ja Edenred-maksutavat. Katso maksuohjeet TÄSTÄ. 

EDISTÄMÄLLÄ HYVINVOINTIASI TUET MYÖS SYNNYTYKSESTÄ PALAUTUMISTASI

Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennuksen tavoitteena on edesauttaa sujuvaa synnytyksestä palautumista. Näin myös tarjoat parhaan mahdollisen alustan vauvasi kehitykselle ja kasvulle.

Saat selkeät ohjeet lempeästä kehonhuollosta synnytyksen jälkeiseen kehonhuoltoon ja sen tarkoitus on optimoida synnytyksestä palautumista lempeän turvallisesti.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi käsitetään tässä laajasti pitäen sisällään niin kehonharjoittamista liikunnan ja ravitsemuksen keinoin, mutta vinkkejä tulee myös yleiseen palautumiseen ja esim. sektioarven hoitamiseen. Noin 5-15 minuutin mittaisten videotallenteiden avulla opit tekemään harjoitusliikkeet teknisesti oikein, mikä on ensiarvoisen tärkeää hyvinvointiasi ajatellen.

Keho kuntoon MAMA -valmennus

Vaikka harjoitukset ovat pilatestyyppisiä, et tarvitse aikaisempaa pilateskokemusta. Saat kuitenkin pilatestyyppisten liikkeiden avulla merkittävästi enemmän hyötyjä harjoituksista kuin ”vain tekemällä liikkeet läpi” ilman keskittymistä ja hallintaa.

Lisäksi saat arvokkaita ohjeita ja neuvoja ravitsemukseen, jotka tukevat imetystä ja synnytyksestä palautumista sekä vauvasi kasvua ja kehitystä!

Verkkovalmennus sisältää turvallisia, lempeän tehokkaita ja helposti vauva-arjessa toteutettavia harjoituskokonaisuuksia, jotka fysioterapian ammattilainen on suunnitellut hyvinvoinnin tueksi parempaan synnytyksestä palautumiseen. Tämän valmennuksen myötä ymmärrät paremmin kehossasi tapahtuneita muutoksia. Näin voit myös vähentää tuki- ja liikuntaelinkipuja (esim. selkävaivoja ja virtsankarkailua), jotka raskauden aikaiset ja synnytyksen jälkeiset muutokset ovat mahdollisesti aiheuttaa.

”Tämän helpommaksi ei harjoitusten tekeminen voi tulla: Saat selkeät ohjeet tallenteissa, jotka ovat ammattitaitoisesti laadittuja ja tähtäävät sinun hyvinvointiin. Sinun ei itse tarvitse miettiä harjoitusten sisältöjä vaan voit olla varma, että ne ovat turvallisen tehokkaita ja juuri tiettyyn ajankohtaan sopivia. Sinun tarvitsee vain toteuttaa harjoitukset sinun ja vauvasi hyvinvoinnin parhaaksi. Lisäksi kattava ravitsemusohjeistus edesauttaa kokonaisvaltaista hyvinvointia!”

Saat koko materiaalin käyttöösi heti ostoksen yhteydessä sekä kaikki täydentyvän materiaalin ostoksesi voimassaoloaikana.

TIETO LISÄÄ YMMÄRRYSTÄ JA HYVINVOINTIA

Vielä nykyäänkin liian usein äidin kysyessä liikuntaan tai kehonhuoltoon ohjeita neuvolasta ei vastaukseksi tule kovinkaan spesifiä ohjeistusta vaan yleisluontoinen ”Tee niin kuin hyvältä tuntuu”. Toinen ääripää on, että liian usein lähdetään tekemään sellaista, jota joku some-maailman julkisuuden henkilö on kokeillut ja suositellut ilman, että ohjeistus perustuu millään lailla tutkittuun ja luotettavaan tietoon, ainoastaan omaan yksittäiseen ”mutu” -tuntumaan. Molemmat ääripäät ovat vähintäänkin ristiriitaisia. Tällöin synnyttäneen äidin on erittäin haastavaa tiedostaa mikä voisi sopia itselle.

Esimerkiksi toimintakyvyn kannalta synnytyksen jälkeen vatsalihasten erkauma ja lantionpohjan toiminnasta aiheutuvat ongelmat aiheuttavat usealle ongelmia voimantuotossa, virtsankarkailussa ja lantionpohjan alueen kipuja. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää tiedostaa, kuinka pystymme vaikuttamaan lantionpohjan toiminnasta tai vatsalihasten erkaumasta aiheutuviin ongelmiin. Jos kuitenkaan tietoa ei ole, ei ole myöskään työkaluja kuntouttaa.

Nykyään on riittävästi tutkittua ja luotettavaa tietoa siitä kuinka raskaana ollessa ja synnytyksen jälkeen tulisi ja voi harjoitella, jotta edistetään kehon eri toimintoja turvallisesti ja toisaalta myös tehokkaasti. Juuri näihin perustuu Keho kuntoon MAMA -Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennuksen ohjeistus kehonhuollollisista liikuntaharjoitteista. Sen vuoksi voit luottaa siihen, että nämä ohjeet ovat sinun ja vauvasi parhaaksi synnytyksen jälkeenkin tulevaisuudessa.

Kun vielä tähän samaan pakettiin lisätään asiantuntevan ravitsemusterapeutin ohjeistus imetysajan ravitsemuksesta, on mahdollisuus lisätä äidin omaa ja vauvan hyvinvointia merkittävästi. Lisäksi saat paljon yksittäisiä ohjeita ja neuvoja mm. ergonomiasta, yleisestä palautumisesta sekä sektioarven hoitamisesta.

Koska fokus on kuitenkin synnytyksen jälkeen useinmiten vauvassa, on erittäin suotavaa helpottaa, ettei äidin tarvitse miettiä ja selvittää itse mitä on turvallista ja tarpeellista tehdä. Tämä voidaan tehdä tarjoamalla luotettavaa, ammattilaisen osaamiseen ja tutkittuun tietoon perustuvaa sekä yleisesti hyväksi todettuihin, turvallisiin käytäntöihin pohjaavaa ja suunniteltua ohjeistusta kehonhuoltoon, liikunnan harjoittamiseen ja ravitsemukseen. 

Tässä laadukkaassa ja selkeän informatiivisessa Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennuksessa tämä on mahdollistettu! Lempeät ja tarkoin suunnitellut harjoitussessiot etenevät synnytyksen jälkeen huomioidaan mahdollisimman optimaalinen palautuminen aina ensimmäisistä synnytyksen jälkeisistä päivistä alkaen. Lisäksi saat merkittävästi muuta hyödyllistä tietoa synnytyksen jälkeiseen kehon palautumiseen. Synnytyksestä palautuminen -verkkovalmennuksen avulla sinulla on mahdollista palautua nopeammin, paremmin ja ennen muuta turvallisemmin synnytyksen jälkeen. Lisäksi voit välttää ison joukon tuki- ja liikuntaelinvaivoja jo ennaltaehkäisevästi.

Asiakkaiden kokemuksia

”Aivan mahtavaa, kun harjoitteet alkoivat hyvin yksinkertaisista ja helpoista liikkeistä. Selkeiden ohjeiden avulla niitä oli helppo toteuttaa silloin kun aika antoi myötä. Edistymisen huomasi myös varsin nopeasti. Aina tuli piretämpi ja energisempi olo. Myös ravitsemusohjeet olivat loistavia.”

Miia, 8 viikkoa synnytyksen jälkeen

Verkkovalmennuksilla on 100% tyytyväisyystakuu!

Olemme varmoja siitä, että tulet olemaan tyytyväinen valmennustemme sisältöön. Tämän vuoksi haluamme tehdä päätöksen tekemisestä mahdollisimman helppoa.

Takuu on voimassa kaksi kuukautta valmennuksen ostamisesta. Jos et ole tyytyväinen valmennukseen, saat rahasi takaisin.

Takuu ei koske liikuntaeduilla maksettuja valmennuksia.